Lubimy pomagać, kochamy dzieci, a ich postępy i rozwijanie umiejętności wzbudza w nas dużo radości. Nigdy nie realizujemy działań dlatego, że musimy, ale dlatego że chcemy. Nasza praca jest ciężka i wymaga wielu poświęceń ale właśnie dlatego pozwala nam się spełniać i osiągać sukcesy razem z naszymi podopiecznymi.
Agnieszka Czapska
Pedagog specjalny, certyfikowany terapeuta integracji sensorycznej, instruktor korektywy. Trener TUS. Członek Polskiego Stowarzyszenia Terapeutów Integracji Sensorycznej.
Prywatnie uwielbia długie spacery, muzykę Ludovico Einaudi oraz grę na gitarze. Praca z dzieckiem i pomoc w rozwinięciu mu skrzydeł jest jej największą życiową pasją.
Wykształcenie
- Magisterskie studia w zakresie pedagogiki niepełnosprawnych intelektualnie – Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie,
- Studia podyplomowe w zakresie gimnastyki korekcyjnej w wychowaniu fizycznym i zdrowotnym – Akademia Wychowania Fizycznego w Warszawie,
- Szkoła Muzyczna I stopnia im. G. Bacewicz w Radomsku – specjalizacja w zakresie gry na gitarze
Kursy, szkolenia, warsztaty
- Szkolenie I stopnia „Neurobiologiczne podstawy integracji sensorycznej”,
- Szkolenie II stopnia „ Diagnoza i terapia integracji sensorycznej”,
- Kurs ” Terapia Ręki i umiejętności grafomotorycznych”,
- Szkolenie „Aktywności sensomotoryczne i ich modyfikacje w pracy z dziećmi ze znaczną hipotonią oraz wadami postawy” -Gabinet rehabilitacji pediatrycznej Errica Ziva,
- Szkolenie „Wykorzystanie terapii SI w pracy z dzieckiem ze spektrum zaburzeń autystycznych” – PSTIS,
- Diagnoza i wspomaganie dzieci pięcioletnich w osiąganiu gotowości szkolnej,
- Metody integracyjne w pracy z grupą-wprowadzenie do pedagogiki zabawy “ -Centrum szkoleniowe KLANZA,
- Treningi umiejętności społecznych w rehabilitacji psychiatrycznej -Instytut Psychiatrii i Neurologii w Warszawie,
- Międzynarodowe seminarium naukowe „Neurobiologiczne podstawy integracji sensorycznej – ujęcie interdyscyplinarne” -PSTIS,
- Nowości z zakresu wiedzy na temat terapii integracji sensorycznej- Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń,
- Ontogoneza motoryczna dziecka i jego rozwój odruchowy – PTIS,
- Warsztaty z kinezjologicznego systemu kształcenia i terapii „Edukacja przez ruch” Doroty Dziamskiej” – Centrum KLANZA,
- Terapia SI dziecka z dyspraksją,
- Terapia integracji sensorycznej w pracy z dzieckiem autystycznym- PSTIS,
- Współpraca z rodzicami dzieci z autyzmem.
Monika Burnicka
Fizjoterapeuta z uprawnieniami pedagogicznymi, certyfikowany terapeuta Integracji Sensorycznej z uprawnieniami do diagnozowania i terapii.
Jej przygoda z metodami wspierania rozwoju dzieci zaczęła się od osobistych doświadczeń matczynych i poszukiwań odpowiedzi na problem, który pojawił się u jednej z Jej córek. O Integracji Sensorycznej i zaburzeniach przetwarzania słuchowego niewiele się wtedy mówiło. Była to motywacja do rozwoju zawodowego w tym kierunku, a szybko też stało się zamiłowaniem.
W wolnych chwilach spędza rodzinnie czas na grzbiecie konia, przy porannej jodze lub maszerując przez las z kijkami do Nordic Walking.
Wykształcenie
- absolwentka fizjoterapii w Collegium Medicum w Bydgoszczy UMK w Toruniu, Wydział Nauk o Zdrowiu,
- technik fizjoterapii w Medycznym Studium Zawodowym w Warszawie,
- studia podyplomowe „Oligofrenopedagogika” w Wyższej Szkole Edukacji Zdrowotnej i Nauk Społecznych w Łodzi,
- studia podyplomowe „ Pedagogika Ogólna – Kwalifikacje Pedagogiczne” w Wyższej Szkole Edukacji Zdrowotnej i Nauk Społecznych w Łodzi,
- tytuł dyplomowanego masażysty w Studium Niekonwencjonalnych Metod Leczenia MEDICON.
Doświadczenie zawodowe
- 15 lat pracy w licznych poradniach psychologiczno-pedagogicznych, fundacjach, ośrodkach medycznych.
Kursy, szkolenia, warsztaty
- Roczny Podyplomowy Kurs Terapii zaburzeń neuromotorycznych metodą INPP
- Terapeuta Integracji Sensorycznej – uprawnienia do diagnozy i terapii,
- Terapeuta Indywidualnej Stymulacji Słuchu Johansen IAS,
- Terapeuta metody Warnkego,
- Terapeuta metody Neuroflow
- Terapeuta Spa& Wellnes- Masaże Orientalne i Ajurwedyjskie,
- Monachijska Ocena Funkcjonalna Dziecka,
- Stymulacja systemu taktylnego i jej wpływ na rozwój psychoruchowy dziecka,
- Ruch Rozwijający Weroniki Sherborne I stopień,
- Kurs aromaterapii,
- Kurs refleksologii,
- Kurs masażu wg Rosenberga,
- Kurs PNF,
- Kurs Mc Kenzie moduł A,B,
- Neurodydaktyka,
- Szkolenie z zakresu Aktywnej Rehabilitacji,
- Metody terapii tułowia i kończyn górnych u pacjentów z uszkodzeniami neurologicznymi oparte na koncepcji Johnstone, Perfetti, Bobath,
- Warsztaty ruchowe wg Metody Feldenkraisa,
- Podstawowy kurs zabiegów reanimacyjnych z wykorzystaniem defibrylatora automatycznego,
- Szkolenie z leczenia ran przewlekłych.
Sylwia Miszczuk
psycholog kliniczny, terapeuta Integracji Sensorycznej (certyfikat PTIS), Terapeuta Ręki, Trener umiejętności psychologicznych (certyfikat Intra).
Jej wielką pasją jest zwiedzanie świata na rowerze. Co roku wyjeżdża w jakieś ciekawe miejsce jedynie z sakwami rowerowymi i namiotem. Uwielbia żeglarstwo, wędrówki górskie i gry planszowe. Dlaczego wybrała ten zawód? Integracja sensoryczna wymaga podejścia do dzieci, spontaniczności, kreatywności i ciągłej pracy nad sobą. Lubię wyzwania i pomaganie innym, dlatego robię to z pasją.
Wykształcenie
- Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej na kierunku Społeczna Psychologia Kliniczna.
Kursy, szkolenia, warsztaty
- Kurs II stopnia – Diagnoza i terapia zaburzeń Integracji Sensorycznej; Warszawa,
- Kurs I stopnia – Neurofizjologiczne podstawy procesów Integracji Sensorycznej; Warszawa,
- Kurs I i II stopnia- Diagnoza i terapia Ręki,
- Pedagogiczny Kurs Niepubliczny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli „COGITO” w Warszawie; uzyskanie kwalifikacji w zakresie przygotowania pedagogicznego,
- Szkoła Treningu i Warsztatu Psychologicznego Ośrodka Pomocy i Edukacji Psychologicznej „Intra”,
- Trening Interpersonalny, Trening Kreatywnego Myślenia, Trening Asertywności –Intra.
- MNRI Terapia Neurotaktylna dr Svietlany Masgutowej
- MNRI Integracja Odruchów Dynamicznych i Posturalnych
- Kurs I stopnia Sensoplastyki- trener I stopnia
Bogna Krupińska
neurologopeda, specjalista od komunikacji alternatywnej, terapeuta SI, oligofrenopedagog z doświadczeniem w pracy z dziećmi i młodzieżą w każdym wieku.
Kursy, szkolenia, warsztaty:
- ProCentrum NODN, Kurs Grow with Play,
- dr Aleksandra Łada „Diagnostyka i terapia neurologopedyczna zaburzeń funkcji oralnych”
- MAKATON dr B. B. Kaczmarek, szkolenie II i II stopnia,
- MAKATON dr B. B. Kaczmarek, szkolenie I stopnia,
- HOLIMEDICA Łukasz Kaczmarek, Terapia Manualna jamy ustnej w pracy logopedy i fizjoterapeuty,
- dr Katarzyna Patyk „Stymulacja rozwoju osób z ASD w oparciu o strategię TEACCH”
- PSTIS, kurs integracji sensorycznej II stopnia,
- Szkolenie „Obsługa oraz wykorzystanie programu MÓWik w terapii osób niemówiących”,
- PSTIS kurs integracji sensorycznej I stopnia.
Monika Libera
Fizjoterapeuta z przygotowaniem pedagogicznym, terapeuta ręki, terapeuta SI
Kursy, szkolenia, warsztaty:
– Kurs Terapii Ręki I i II stopnia
– PNF kurs podstawowy – Prioprioceptive Neuromuscular Facilitation (Basic cours)
– Kinesiotaping
– „Rozwój niemowlęcia – prawidłowy zaburzony rozwój niemowlęcia i małego dziecka. Program wczesnej terapii i stymulacji psychoruchowej w oparciu o neurofizjologię rozwoju”
Martyna Rosłoniec
Psycholog dziecięcy, terapeuta pedagogiczny, trener TUS.
W pracy z dziećmi i rodzinami staram się stworzyć bezpieczną relację i przestrzeń do wzajemnego komunikowania się, zrozumienia zachowań dziecka i rozważenia wspólnie z rodzicami możliwych dróg działania. Zawodowo interesuje się całościowymi zaburzeniami rozwoju, metodami terapii opartymi na społecznym uczeniu się, teorią więzi.
Wykształcenie:
- Wydział Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego, specjalizacja: Psychologia kliniczna dziecka i Psychoterapia
- Wydział Pedagogiczny Uniwersytetu Warszawskiego, specjalizacja: Terapia pedagogiczna i edukacja włączająca
Kursy, szkolenia, warsztaty:
- Trening umiejętności społecznych (TUS) terapia grupowa dzieci z ze spektrum autyzmu
- Wykorzystywanie Autism Diagnostic Observation Schedule, Second Edition (ADOS-2) w praktyce klinicznej
- Szkolenie z zakresu procedury diagnostycznej z wykorzystaniem Early Social Communication Scales (ESCS)
- Szkolenie z zakresu procedury diagnostycznej z wykorzystaniem Scales od Early Learning Mullen
- Wychowanie do nauczania włączającego
- Agresja małych dzieci – jak sobie radzić z trudnymi zachowaniami? (kurs doskonalący)
- Minimediacje – kreatywność i odpowiedzialność po stronie dzieci